Для комунікації та підтримки підростаючого покоління, майбутнього цвіту української нації кафедра фізичної географії, геоморфології та палеогеографії Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича організовує Наукову школу «Я – географ».

В рамках наукової школи учасники (-ці) матимуть унікальну нагоду ознайомитись зі специфікою діяльності окремих напрямків географії, почути, побачити, попрактикувати, порозмірковувати, подискутувати, покреативити і чимало іншого. Зустрічі модеруватимуть фахівці-практики та науковці у відповідних секціях.

Учасниками (-цями) Школи можуть стати учні старших класів (10-11 класів, станом на 2021-2022 н. р.) незалежно від місця проживання чи перебування.

Термін проведення – з 13 по 17 червня 2022 р.

Форма участі – онлайн.

Для участі в науковій школі необхідно заповнити реєстраційну форму: перейти для реєстрації

Участь у Науковій школі є безкоштовною. За умови проходження 80% курсу учасники отримують відповідні сертифікати та зможуть успішно їх використати під час підготовки мотиваційного листа для вступу у ЗВО.

Основні секції

  1. Секція 1 – «Я – планетолог» (Сергій Кирилюк);
  2. Секція 2 – «Я – кліматолог» (Дарія Холявчук);
  3. Секція 3 – «Я – геолог» (Ірина Годзінська);
  4. Секція 4 – «Я – природозахисник» (Ірина Добинда);
  5. Секція 5 – «Я – палеогеограф» (Яна Поп’юк).

СЕКЦІЯ «Я – ПЛАНЕТОЛОГ»

Родзинки секції

Очікувані результати та навички:

  1. Знання про світ планет Сонячної системи та екзопланет нашої галактики Чумацький Шлях;
  2. Розуміння етапів формування планет. Чому одні з них «кам’янисті», інші «газові»?
  3. Характеристика геосфер планет. Чому на різних планетах вони разюче відрізняються?
  4. Пояснення особливостей руху планет. Чому відбуваються зміни пір року на планетах?
  5. Встановлення головних етапів відкриття та дослідження планет. Чому одні планети втрачені, а інші ще не знайдені?

«Секрети», якими ми поділимось:

  1. Чому планети сферичні?
  2. Для чого Плутон позбавили статусу планети?
  3. Скільки планет у Всесвіті?
  4. Навіщо нам вивчати планети?
  5. Чи зможе людство колонізувати інші планети?

Відчуйте себе:

  1. На найбільших наземних обсерваторіях світу;
  2. На унікальних космічних наукових станціях (оптичних, інфрачервоних та рентгенівських обсерваторіях);
  3. Планетологами й астрофізиками;
  4. Інженерами і футурологами;
  5. Ксенографами/-инями.
Сергій Кирилюк

- Викладач і науковець у галузі фізико-географічних наук, ксенографії зокрема;
- Кандидат географічних наук, доцент;
- Астроном-аматор, Web-дизайнер;
- Науковий консультант при Державному космічному агенстві України;
- Співавтор YouTube каналу «Цілком природно»;
- Поціновувач незвіданого та недоторканого.

СЕКЦІЯ «Я – КЛІМАТОЛОГ»

Родзинки секції

Очікувані результати та навички:

  1. Базові навички метеорологічних спостережень;
  2. Розуміння та пояснення ходу метеорологічних показників та синоптичних карт;
  3. Читання та складання кліматичних діаграм та карт;
  4. Розпізнавання індикаторів змін клімату в минулому;
  5. Аналіз кліматичних змін та застосування; кліматичних моделей у прогнозуванні змін клімату.

«Секрети», якими ми поділимось:

  1. Як географи застосовують знання про погоду та клімат?
  2. Для чого потрібні метеорологічні спостереження кліматологу?
  3. Як реконструювати клімат минулого?
  4. Чому клімат змінюється і чи треба з цим боротися?

Відчуйте себе:

  1. Метеорологом;
  2. Синоптиком;
  3. Кліматологом;
  4. Фахівцем з кліматичних змін;
  5. Геофізиком.
Дарія Холявчук

- Викладача і науковиця у галузі фізико-географічних наук, кліматології зокрема;
- Заступниця декана географічного факультету з наукової роботи та інформаційної політики;
- Кандидатка географічних наук, доцентка;
- Учасниця Міжнародного проєкту «Снігові лавини у Східних Румунських Карпатах»;
- Співавторка YouTube каналу «Цілком природно»;
- Природолюб та мандрівниця

СЕКЦІЯ «Я – ГЕОЛОГ»

Родзинки секції

Очікувані результати та навички:

  1. Володіння термінологічним апаратом та методами, що використовуються під час геологічних досліджень;
  2. Вміння працювати із мінералогічною та петрографічною колекціями (визначати форми кристалів мінералів, основні фізичні властивості мінералів та структурно-текстурні особливості різних за генезисом гірських порід);
  3. Уміння працювати із геологічною документацією;
  4. Використання набутих знань у польових умовах.

«Секрети», якими ми поділимось:

  1. Чому кристали мінералів мають такий гарний вигляд, де і як вони утворюються?
  2. Як визначати без точних приладів (в польових умовах) мінерали;
  3. Що таке літологічний склад гірських порід та як він впливає на господарське використання території?

Відчуйте себе:

  1. Геологом/-инею;
  2. Мінералогом/-инею;
  3. Гемологом/-инею;
  4. Петрографом/-инею.
Ірина Годзінська

- Працює у сфері вищої освіти;
- Кандидатка географічних наук, асистентка;
- Зберігачка фондів Природничого музею Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича;
- Напрямки наукових досліджень: особливості рельєфу Буковинського Передкарпаття, зокрема морфометричні показники та їх застосування на практиці; геоморфологічні дослідження малих річок передгірських територій; музейна справа та роль музеїв в освіті:
- Захоплення: мінералогія та петрографія, пішохідний туризм, велотуризм і гітара;
- Життєве кредо: з найбільших глибин дістається найцінніше

СЕКЦІЯ «Я – ПРИРОДОЗАХИСНИК»

Родзинки секції

Очікувані результати та навички:

  1. Володіння термінологічним апаратом, який використовується у природоохоронній справі;
  2. Знання законодавчої бази природо-заповідного фонду та системи управління природоохоронною діяльністю в Україні;
  3. Вміння розрізняти категорії об’єктів та територій ПЗФ, формування мережі природно-заповідних територій;
  4. Аналіз міжнародного досвіду управління навколишнім природним середовищем.

«Секрети», якими ми поділимось:

  1. У чому роль Червоної та Зеленої книг?
  2. Яку роль відіграють у збереженні природи громадські неурядові організації?
  3. Що потрібно знати справжньому природозахиснику про національне природне багатство народу України?
  4. Які об’єкти є невід’ємною частиною Всесвітньої природної спадщини?

Відчуйте себе фахівцем:

  1. Міністерства екології та природних ресурсів України;
  2. Департаменту екології та природних ресурсів;
  3. Різних об’єктів ПЗФ;
  4. Організації природно–заповідного фонду та дізнайтесь про інші цікаві й нові види діяльності.
Ірина Добинда

- Працює у сфері вищої освіти;
- Кандидатка географічних наук, асистентка;
- Напрямки наукових досліджень: краєзнавство, охорона природи, історична географія;
- Захоплення: вишивка, історичні книги і фільми;
- Природозахисниця, краєзнавиця та спеціалістка з культурних ландшафтів;
-Життєве кредо: гармонія в природі - гармонія в душі

СЕКЦІЯ «Я – ПАЛЕОГЕОГРАФ»

Родзинки секції

Очікувані результати та навички:

  1. Розуміння головних закономірностей розвитку природи впродовж останніх 2,5 млн р.;
  2. Знання основних методів реконструкцій природних обстановок за різними палеогеографічними індикаторами;
  3. Дослідження палеогеографічних пам’яток регіону;
  4. Базові навички досліджень решток крупних ссавців та молюсків плейстоцену;
  5. Планування та основні етапи палеогеографічних досліджень.

«Секрети», якими ми поділимось:

  1. Як палеогеографи дізнаються, якою була природа Землі в минулому ?
  2. Що ми знаємо про «льодовикові періоди»? Скільки їх було і скільки вони тривали?
  3. Мамонти та мамонтова фауна – хто вони, в яких умовах вони жили та чому вимерли?
  4. Яку інформацію про природні умови минулого можна отримати за черепашками молюсків?

Відчуйте себе:

  1. Палеогеографом/-инею;
  2. Палеонтологом/-инею;
  3. Палеомалакологом/-инею;
  4. Геоархеологом/-инею;
  5. Дізнайтесь про інші цікаві й нові види діяльності.
Яна Поп’юк

- Працює у сфері вищої освіти;
- Кандидатка географічних наук, асистентка;
Напрямки наукових досліджень: палеогеографія квартеру, палеомалакологія, палеонтологія, четвертинна геологія, геоморфологія річкових долин, відклади печер;
- Захоплення та хоббі: експедиції, наукові екскурсії, спелеологія та подорожі;
- Учасниця міжнародних експедицій з дослідження наземних та печерних палеогеографічних пам'яток;
- «Молодий вчений року»

Додаткова інформація (корисні покликання):

  1. Перша в Україні освітня програма «Геосистеми та георизики»
  2. Детальніше про «Геосистеми та георизики»
  3. Коротка інформація про «Геосистеми та георизики»
  4. Офіційний сайт кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії
  5. YouTube канал кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії «Цілком природно»
  6. Інформація для абітурієнтів
  7. Інформація про вступ