Для комунікації та підтримки підростаючого покоління, майбутнього цвіту української нації кафедра фізичної географії, геоморфології та палеогеографії Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича організовує Наукову школу «Я – географ».
В рамках наукової школи учасники (-ці) матимуть унікальну нагоду ознайомитись зі специфікою діяльності окремих напрямків географії, почути, побачити, попрактикувати, порозмірковувати, подискутувати, покреативити і чимало іншого. Зустрічі модеруватимуть фахівці-практики та науковці у відповідних секціях.
Учасниками (-цями) Школи можуть стати учні старших класів (10-11 класів, станом на 2021-2022 н. р.) незалежно від місця проживання чи перебування.
Термін проведення – з 13 по 17 червня 2022 р.
Форма участі – онлайн.
Для участі в науковій школі необхідно заповнити реєстраційну форму: перейти для реєстрації
Участь у Науковій школі є безкоштовною. За умови проходження 80% курсу учасники отримують відповідні сертифікати та зможуть успішно їх використати під час підготовки мотиваційного листа для вступу у ЗВО.
Основні секції
- Секція 1 – «Я – планетолог» (Сергій Кирилюк);
- Секція 2 – «Я – кліматолог» (Дарія Холявчук);
- Секція 3 – «Я – геолог» (Ірина Годзінська);
- Секція 4 – «Я – природозахисник» (Ірина Добинда);
- Секція 5 – «Я – палеогеограф» (Яна Поп’юк).
СЕКЦІЯ «Я – ПЛАНЕТОЛОГ»
Родзинки секції
Очікувані результати та навички:
- Знання про світ планет Сонячної системи та екзопланет нашої галактики Чумацький Шлях;
- Розуміння етапів формування планет. Чому одні з них «кам’янисті», інші «газові»?
- Характеристика геосфер планет. Чому на різних планетах вони разюче відрізняються?
- Пояснення особливостей руху планет. Чому відбуваються зміни пір року на планетах?
- Встановлення головних етапів відкриття та дослідження планет. Чому одні планети втрачені, а інші ще не знайдені?
«Секрети», якими ми поділимось:
- Чому планети сферичні?
- Для чого Плутон позбавили статусу планети?
- Скільки планет у Всесвіті?
- Навіщо нам вивчати планети?
- Чи зможе людство колонізувати інші планети?
Відчуйте себе:
- На найбільших наземних обсерваторіях світу;
- На унікальних космічних наукових станціях (оптичних, інфрачервоних та рентгенівських обсерваторіях);
- Планетологами й астрофізиками;
- Інженерами і футурологами;
- Ксенографами/-инями.
СЕКЦІЯ «Я – КЛІМАТОЛОГ»
Родзинки секції
Очікувані результати та навички:
- Базові навички метеорологічних спостережень;
- Розуміння та пояснення ходу метеорологічних показників та синоптичних карт;
- Читання та складання кліматичних діаграм та карт;
- Розпізнавання індикаторів змін клімату в минулому;
- Аналіз кліматичних змін та застосування; кліматичних моделей у прогнозуванні змін клімату.
«Секрети», якими ми поділимось:
- Як географи застосовують знання про погоду та клімат?
- Для чого потрібні метеорологічні спостереження кліматологу?
- Як реконструювати клімат минулого?
- Чому клімат змінюється і чи треба з цим боротися?
Відчуйте себе:
- Метеорологом;
- Синоптиком;
- Кліматологом;
- Фахівцем з кліматичних змін;
- Геофізиком.
СЕКЦІЯ «Я – ГЕОЛОГ»
Родзинки секції
Очікувані результати та навички:
- Володіння термінологічним апаратом та методами, що використовуються під час геологічних досліджень;
- Вміння працювати із мінералогічною та петрографічною колекціями (визначати форми кристалів мінералів, основні фізичні властивості мінералів та структурно-текстурні особливості різних за генезисом гірських порід);
- Уміння працювати із геологічною документацією;
- Використання набутих знань у польових умовах.
«Секрети», якими ми поділимось:
- Чому кристали мінералів мають такий гарний вигляд, де і як вони утворюються?
- Як визначати без точних приладів (в польових умовах) мінерали;
- Що таке літологічний склад гірських порід та як він впливає на господарське використання території?
Відчуйте себе:
- Геологом/-инею;
- Мінералогом/-инею;
- Гемологом/-инею;
- Петрографом/-инею.
СЕКЦІЯ «Я – ПРИРОДОЗАХИСНИК»
Родзинки секції
Очікувані результати та навички:
- Володіння термінологічним апаратом, який використовується у природоохоронній справі;
- Знання законодавчої бази природо-заповідного фонду та системи управління природоохоронною діяльністю в Україні;
- Вміння розрізняти категорії об’єктів та територій ПЗФ, формування мережі природно-заповідних територій;
- Аналіз міжнародного досвіду управління навколишнім природним середовищем.
«Секрети», якими ми поділимось:
- У чому роль Червоної та Зеленої книг?
- Яку роль відіграють у збереженні природи громадські неурядові організації?
- Що потрібно знати справжньому природозахиснику про національне природне багатство народу України?
- Які об’єкти є невід’ємною частиною Всесвітньої природної спадщини?
Відчуйте себе фахівцем:
- Міністерства екології та природних ресурсів України;
- Департаменту екології та природних ресурсів;
- Різних об’єктів ПЗФ;
- Організації природно–заповідного фонду та дізнайтесь про інші цікаві й нові види діяльності.
СЕКЦІЯ «Я – ПАЛЕОГЕОГРАФ»
Родзинки секції
Очікувані результати та навички:
- Розуміння головних закономірностей розвитку природи впродовж останніх 2,5 млн р.;
- Знання основних методів реконструкцій природних обстановок за різними палеогеографічними індикаторами;
- Дослідження палеогеографічних пам’яток регіону;
- Базові навички досліджень решток крупних ссавців та молюсків плейстоцену;
- Планування та основні етапи палеогеографічних досліджень.
«Секрети», якими ми поділимось:
- Як палеогеографи дізнаються, якою була природа Землі в минулому ?
- Що ми знаємо про «льодовикові періоди»? Скільки їх було і скільки вони тривали?
- Мамонти та мамонтова фауна – хто вони, в яких умовах вони жили та чому вимерли?
- Яку інформацію про природні умови минулого можна отримати за черепашками молюсків?
Відчуйте себе:
- Палеогеографом/-инею;
- Палеонтологом/-инею;
- Палеомалакологом/-инею;
- Геоархеологом/-инею;
- Дізнайтесь про інші цікаві й нові види діяльності.
Додаткова інформація (корисні покликання):
- Перша в Україні освітня програма «Геосистеми та георизики»
- Детальніше про «Геосистеми та георизики»
- Коротка інформація про «Геосистеми та георизики»
- Офіційний сайт кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії
- YouTube канал кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії «Цілком природно»
- Інформація для абітурієнтів
- Інформація про вступ