ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА

“ГЕОГРАФІЯ”

Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

за спеціальністю: 014.07 Середня освіта (Географія)

галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка

Кваліфікація: бакалавр (“Географія”)

Завантажити Освітньо-професійну програму в одному файлі ТУТ

Розроблено робочою групою у складі:

Керівник проєктної групи:
Прізвище, ім’я, по батькові керівника проєктної групи:
ЧУБРЕЙ Олександра Степанівна
Найменування посади, місце роботи:
Доктор педагогічних наук, доцентка кафедри економічної географії та екологічного менеджменту
Найменування закладу, який закінчив викладач, рік закінчення, спеціальність, кваліфікація згідно з документом про вищу освіту*
Чернівецький державний університет, 1996, Географія. Географ. Викладач. ЛА ВЕ №001536 Від 25.06.1996 р.
Науковий ступінь, шифр і найменування наукової спеціальності, тема дисертації, вчене звання, за якою кафедрою (спеціальністю) присвоєно
Доктор педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти ДД №010845 від 09.02.2021. Тема дисертації «Система підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу». Доцентка кафедри економічної географії та екологічного менеджменту. 12ДЦ № 027475 від 20.01.2011
Стаж науково-педагогічної та/або наукової роботи
25
Інформація про наукову діяльність (основні публікації за напрямом, науково-дослідній роботі, участь у конференціях і семінарах, робота з аспірантами та докторантами, керівництво науковою роботою студентів)
пп. 1, 3, 4, 5, 12, 15, 19, 20 додатка до Ліцензійних умов

Основні публікації за напрямом науково-дослідної роботи:

  1. Чубрей О. С. Система підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу: [моногр.]. Чернівці: Технодрук, 2020. 376 с.
  2. Chubrey O., Zablotovska N., Zayachuk O. Territorial Differences in Educational Achievementsin Geography of the Students of Comprehensive Education Institutions of the Chernivtsi Region (on the Example of the External Independent Testing (EIT) in Geography). LucrarileSeminaruluiGeografic «DimitrieCantemir» (DimitrieCantemirGeographicJournal). 2015. Vol. 39, № 1. рр. 131–137.
  3. Chubrei O. Concepts and Requirements for the Structural-Functional Modelofthe Professional Trainings System of Future Geography Teachers. Journal of Education, Health and Sport. 2019. № 9 (10). P. 166–171.
  4. Chubrei O. Relationship of Compositions, Criteria and Indicators of Preparationof a Future Geography Teacherto Professional Activities on the Basisof a Competence Approach. Journal of Education, Health and Sport. 2019. № 9 (8). P. 1007–1013.
  5. Чубрей О. С. Авторська технологія підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Інноваційна педагогіка: наук. журн.Одеса, 2019. Вип. 18, т. 2. С. 129–132. Вип. 19, т. 3. С. 147–150.
  6. Чубрей О. С. Генезис професійної підготовки майбутніх вчителів географії. Інноваційна педагогіка: наук. журн. Одеса, 2019. Вип. 17, т. 1. С. 176–180.
  7. Чубрей О. С. Методологічні засади дослідження проблеми підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти. Наукові записки [Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка]. Сер.: Педагогічні науки. Кропивницький, 2019. Вип. 180. С. 139–144.
  8. Чубрей О. С. Особистісно-розвивальні структурні складники підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць. Запоріжжя, 2019. № 65, т. 2. С. 155–159.
  9. Чубрей О. С. Перспективні концепти підготовки майбутніх учителів географії в європейських країнах. Наукові записки [Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка]. Сер.: Педагогічні науки. Кропивницький, 2019. Вип. 178. С. 197–201.
  10. Чубрей О. С. Проблема підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти: методи та понятійно-термінологічний апарат дослідження. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць. Запоріжжя, 2019. № 63, т. 2. С. 202–205.
  11. Чубрей О. С. Структура та вимоги до технології підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Педагогічний альманах [КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради]: зб. наук. праць. Херсон, 2019. № 42. С. 205–209.
  12. Чубрей О. С. Сучасні тенденції трансформації системи загальної середньої освіти України. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. Полтава, 2019. № 4 (187). С. 7–10.
  13. Шоробура І.,Чубрей О. Психолого-педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер.: Педагогіка. Тернопіль, 2019. № 2. С. 87–94.
  14. Шоробура І., Чубрей О. Соціально-педагогічні структурні складники підготовки майбутніх учителів географії. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. вид. Полтава, 2019. № 5 (188). С. 75–78.
  15. Яворська В. В., Адобовська М. В., Чубрей О. С. Структурно-функціональна модель підготовки майбутніх вчителів географії. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер.: 17. Теорія і практика навчання та виховання. Київ: вид-во НПУім. М. П. Драгманова, 2019. Вип. 31. С. 184–191.
  16. Чубрей О. С. Теоретичні аспекти професійної підготовки майбутніх вчителів географії в сучасних умовах: навч.-метод. посіб. Чернівці: ЧНУ, 2019. 106 с.
  17. Чубрей О. С. Принципи ефективної підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності. Наукові записки [Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка]. Сер.: Педагогічні науки. Кропивницький, 2020. Вип. 186. С. 183–186.
Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі)
International Scientific and Pedagogical Internschip Ukraine-Uzbekistan-Latvia January 20-April 20, 2021 сертифікат№ 036-202 180 hours (6 ESTS credits)

Стажування у Байя Домініца 02.08-09.08.2019 р., сертифікат від 9.08.2019 р. Результати стажування: проект ініційований Інститутом міжнародної Академічної та Наукової Співпраці (KRS: 0000647929) у партнерстві з НГО «Euro- Atlantic Communications»

Сертифікат «Основи користування Moodle» (2 тижневий в обсязі 3 кредити (90 годин)) 19.04 2020.

Члени проєктної групи
Прізвище, ім’я, по батькові члена проєктної групи:
ХОЛЯВЧУК Дарія Іванівна
Найменування посади, місце роботи:
кандидат географічних наук, доцент кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії
Найменування закладу, який закінчив викладач, рік закінчення, спеціальність, кваліфікація згідно з документом про вищу освіту*
Чернівецький національний на університет імені Юрія Федьковича, 2005р., «Географія» Географ. Викладач РН 2785275 від 30.06.2005
Науковий ступінь, шифр і найменування наукової спеціальності, тема дисертації, вчене звання, за якою кафедрою (спеціальністю) присвоєно
Кандидат географічних наук за спеціальністю 11.00.11 – конструктивна географія та раціональне використання природних ресурсів, ДК №067573 від 30.03.11р. Тема дисертації: «Рекреаційний потенціал долини середнього Дністра», Доцентка кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії АД № 001453 від 23 жовтня 2018 р.
Стаж науково-педагогічної та/або наукової роботи
13
Інформація про наукову діяльність (основні публікації за напрямом, науково-дослідній роботі, участь у конференціях і семінарах, робота з аспірантами та докторантами, керівництво науковою роботою студентів)
пп. 1, 3, 5, 10, 13, 14, 15, 19, 20 додатка до Ліцензійних умов

Основні публікації за напрямом:

  1. Kynal, O., Kholiavchuk, D. Climatevariability in the mountain river valleys ofQuaternary International 415. 2016. http://dx.doi.org/10.1016/j.quaint.2015.12.053
  2. KyryliukS., Kholiavchuk D. Geographi cenvelope of the Moon and the identification of Moon landscapes with the use of the axiomaticmethod. Open Astronomy, 26 (1):48 – 61. 2017. doi:https://doi.org/10.1515/astro-2017-0010.
  3. Киналь О.В. Холявчук Д.І. Бездощові періоди у регіоні Буковинського Передкарпаття (наприкладі Чернівців). Фізична географія та геоморфологія. Науковий збірник. Випуск 2 (90). Частина 1. Київ, 2018. С.91-96.
  4. Kholiavchuk, D. Cebulska, M. The highest monthly precipitation in the area of the Ukrainian and the Polish Carpathian Mountains in the period from 1984 to 2013. Appl. Climatol, 2019. Pp.1-14 https://doi.org/10.1007/s00704-019-02910-z
  5. Холявчук Д.І. Мінливість регіональної атмосферної циркуляції у розподілі опадів над передгір’ям Українських Карпат. Гідрологія, гідрохімія і гідроекологія. №3(54). 162-164.
  6. Холявчук Д.І. Радіаційні характеристики клімату Західної України: можливості ідентифікації змін. Фізична географія та геоморфологія. Вип. 94(2), 45–51. https://doi.org/10.17721/0868-6939.2019.2.45-51
  7. Холявчук Д.І. Регіональна кліматологія :навч. посібник,Чернівці, Чернівецький нац. ун-т ім. Юрія Федьковича, 2019.168с.

Участь у конференціях і семінарах:

  1. KholiavchukD. Short-term fluctuations of periods with consecutive dry days in the context of centennial variability in the Eastern Carpathian foreland. Adaptation and resilience todroughts: historical perspectives in Europe and beyond. June1-2, 2017, Strasbourg, France.
  2. Kholiavchuk D. Exposition à la sécheressed ans l’avant-pays des Carpates orientales. Les risqué naturels dans le contexte du changement climatique. March, 15-17, 2018, Cluj-Napoca, Romania.
  3. CebulskaM., Kholiavchuk D. Atmospheric droughts in the Polish and Ukrainian Carpathians in the years 1984-2015.Hydrology in natural and andanthropogenic environments (Hydro2018). 4-7 September 2018, Kraków, Poland.
  4. Kholiavchuk D. Meteorological triggers for snowavalanches in the Borzhava and Chornohoramassifs of the Ukrainian Carpathians. Geoscience goesunderground: understanding resources &processes. Abstract Volume. 17th Swiss Geoscience Meeting Fribourg, 22nd +23rd November 2019.
  5. Ridush O., Ridush B., Kholiavchuk D. Avalanche hazard in low-mountain part of Eastern Carpathians. EGU General Assembly 2020. Wien, 4-8 Мау 2020.
  6. Kholiavchuk, D., Cebulska, M. Precipitation Shortage in the High Ukrainian and Polish Carpathians. 2021 ”Air and Water – Components of the Environment” Conference Proceedings, Cluj-Napoca, Romania, p. 33-42, DOI: 10.24193/AWC2021_0417.68.10
Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі)
Наукове стажування по дендрохронологої та дендрогеоморфології, Універсиет Бабеш-Боляй, м. Клуж-Напока, Румунія, 11-15 жовтня 2019 р в рамках міжнародного_ проекту AUF04 «Снігові лавини в Румунських та Українських Східних Карпатах», сертифікат від 15.10.2019
Прізвище, ім’я, по батькові члена проєктної групи:
ХОДАН Галина Дмитрівна
Найменування посади, місце роботи:
Кандидат географічних наук, асистентка кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографі ї
Найменування закладу, який закінчив викладач, рік закінчення, спеціальність, кваліфікація згідно з документом про вищу освіту*
Чернівецький державний університет, ім. Ю. Федьковича, 2000р., «Географія», Географ. Викладач РН 1385280 від 30.06.2000
Науковий ступінь, шифр і найменування наукової спеціальності, тема дисертації, вчене звання, за якою кафедрою (спеціальністю) присвоєно
Кандидат географічних наук за спеціальністю 11.00.11 – конструктивна географія і раціональне використання природних ресурсів від 30.03.2011р. ДК №067572, Тема дисертації: «Еколого-геохімічна оцінка дорожніх геосистем Чернівецької області»
Стаж науково-педагогічної та/або наукової роботи
 16
Інформація про наукову діяльність (основні публікації за напрямом, науково-дослідній роботі, участь у конференціях і семінарах, робота з аспірантами та докторантами, керівництво науковою роботою студентів)
пп 2, 8, 10, 16, 17 додатка до Ліцензійних умов

Основні публікації за напрямом:

  1. Khodan H. The assessment of heavy metals content in the soil and plant cover of Chernivtsi region. Environmental Quality and Land Use (Suceava, România, 8–10 mai Abstract Volume of the International Symposium. X-th Edition. p. 6
  2. Khodan H., Diachuk The assessment of heavy metals content in the soil and plant cover of Chernivtsi region. Scientific letters of academic society of Michal Baludansky, 4(6). 2016. P. 62-65
  3. Ходан Г. Д., Дячук А. І. Характеристика досліджень щодо вмісту гумусу у міських грунтах. Українська географія: сучасні виклики. Зб. наук. праць у 3-х т. Київ : Прінт- Сервіс, Т. ІІІ. С.163-165
  4. Ходан Г.Д. Ландшафтно-геохімічний аналіз та оцінка екологічного стану дорожніх геосистем в межах сільських поселень Чернівецької області. Географія та екологія: наука і освіта: мат. VІ Всеукр. наук.-прак. конф. (м. Умань, 14-15 квітня 2016 р.) / відп. ред. О. В. Браславська. Умань: ВПЦ «Візаві», 2016. С.206-208
  5. Методи географічних досліджень: програма курсу / уклад. Н.І. Коновалова, Г.Д. Ходан. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 20 с.
  6. Ходан Г., Камінська Л. Ландшафтні комплекси долини Дністра на відрізку м. Хотин – до с. Ожево. Наук. віс. Чернівецького ун-ту: зб. наук. праць. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, Вип. 655: Географія. С. 83 – 86.
  7. Ходан Г. Д. Медико-екологічні особливості території м. Герца та околиць. Наук. віс. Чернівецького ун- ту: зб. наук. пр. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, Вип. 672-673: Географія. С. 61-69
  8. Ходан Г.Д., Танасюк М.В., Присакар В.Б. Аналіз показників акумуляції важких металів у елементарних геохімічних ландшафтах Чернівецької області. Наук. віс. Чернівецького ун-ту: Зб. наук. пр. Вип.553-554: Географія. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2011. – С. 49-52.
  9. Присакар В.Б., Ходан Г.Д. Еколого- геохімічні особливості долинних ландшафтів гірських територій Чернівецької області. Наук. віс. Чернівецького ун-ту: Зб. наук. пр. Вип.614-615: Географія. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, С. 94-96.
  10. Ходан Г.Д. Еколого-геохімічна оцінка дорожніх геосистем Чернівецької області. Наук. віс. Чернівецького ун-ту: Зб. наук. пр. Вип.614-615: Географія. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, С. 112-117.
Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі)
Академічне товариство імені Міхала Балудянського (Словаччина) Сертифікат № 6/01-23 від 21.08.16 р. м. Кошице, Словаччина, № 585-ОП від 11 серпня 2016 року
Прізвище, ім’я, по батькові члена проєктної групи:
ЄМЧУК Тетяна Володимирівна
Найменування посади, місце роботи:
Асистентка кафедри економічної географії та екологічного менеджменту географічного факультету
Найменування закладу, який закінчив викладач, рік закінчення, спеціальність, кваліфікація згідно з документом про вищу освіту*
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2006 рік. Викладач. Вчитель географії
Науковий ступінь, шифр і найменування наукової спеціальності, тема дисертації, вчене звання, за якою кафедрою (спеціальністю) присвоєно
Кандидат географічних наук за спеціальністю 11.00.11. – конструктивна географія і раціональне використання природних ресурсів. ДК № 005301 від 17.02.2012 р.  Тема дисертації: «Оцінка природної захищеності підземних вод басейну річки Прут від забруднення (у межах Чернівецької області)». Доцентка кафедри економічної географії та екологічного менеджменту. АД № 007596 від 15.04.2021 р.
Стаж науково-педагогічної та/або наукової роботи
 12
Інформація про наукову діяльність (основні публікації за напрямом, науково-дослідній роботі, участь у конференціях і семінарах, робота з аспірантами та докторантами, керівництво науковою роботою студентів)
пп. 1, 3, 4, 14, 19 додатка до Ліцензійних умов

Основні публікації за напрямом:

  1. Yemchuk T, Arpul O. (2020) Competitive Positionsin Restaurant Businessin Present-Day Conditions Based on the Example of Chernivtsi. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Naukowego [Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society], 34(1), 92 – 107.
  2. Заповідна справа та організація туристично-рекреаційної діяльності на територіях природно-заповідного фонду: навч. посібник / О.М. Данілова, Т.В. Ємчук. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2019. – 328 ст.
  3. YemchukTetyanaTheessence, types, and factors of the formation ofcompetitiveadvantagesoftheenterprinse. Conceptual aspects management of competit ivenass the economic entities: collective monograph / editedby M. Bezpartochnyi, I. Brithenko, in 2 Vol. / Higher school of social and economic Przeworsk: WSSG,2019. – Vol. 2. – P 108-116
  4. Yemchuk T. Substation of the mainmethods of recovery and Treatmentinthe Ukranianregions / T. Yemchuk // Management of innovatived Evelopment the economicentities. Colective monograph / editedby M/ Bezpartochnyi, I. Britchenko, in 2 Vol./ Higher School of Social and ecocomic. – Przeworsk: NovaSandec, 2018. – Vol. 2. – S. 66-73.
  5. Підгірна В., Ємчук Т. Перспективи розвитку ринку туристичних послуг України в умовах трансформаційних змін. Електронний фаховий науково-практичний журнал «Інфраструктура ринку». Одеса. №45. 2020.С. 46 – 51.
  6. 6.Ємчук Т.В. Сільський туризм як форма стимулювання розвитку сільських територій Українських Карпат (на прикладі Путильського району Чернівецької області) // Т.В. Ємчук, О.В. Арпуль // Географія та туризм. – 2014. – Вип. 28. – С. 140-147.
  7. Ємчук Т.В. Сільський туризм як форма стимулювання розвитку сільських територій Українських Карпат (на прикладі Путильського району Чернівецької області) // Т.В. Ємчук, О.В. Арпуль // Географія та туризм. – 2014. – Вип. 28. – С. 140-147.
  8. Ємчук Т.В., Заблотовська Н.В. Природно-заповідний фонд Чернівецької області/ Науковий вісник Чернівецького університету: збірник наукових праць. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. – Вип. 633-634: Географія. – С. 169 -173.
  9. мчук Т.В., Марчук Г.В. Проблеми та перспективи розвитку рекреаційної діяльності на території Національного природного парку «Гуцульщина» // Інновації, тренди та перспективи індустрії гостинності: матеріали І Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (12 грудня 2019 р.). – Львів : ЛТЕУ, 2019. С 23 – 25.
  10. Ємчук Т.В., Ячнюк М.О., Чубрей О.С. Географічні карти та їх місце у сучасному суспільстві. Наука, освіта, суспільство: інструменти і механізми сучасного інноваційного розвитку : Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 26–27 березня 2021 р.). Київ : ГО «Інститут інноваційної освіти», 2021. С. 3-5.
Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі)
Підвищення кваліфікації (стажування) у Чернівецькому торговельно-економічному інституті КНТЕУ на кафедрі менеджменту і туризму з 25 листопада по 25 грудня 2016 р.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія)з 22 березня 2021 року по 27 березня 2021 року в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича (м. Чернівці, Україна). Тема «Актуальні питання сучасної географічної освіти». Серія ПК-02071240 № 559/2021 від «29» березня 20121 р. Загальний обсяг програми – 30 годин (1 кредит ЄКТС).Форма підвищення кваліфікації – дистанційна.

Сертифікат «Основи користування Moodle» (2 тижневий в обсязі 3 кредити (90 годин)) 19.04 2020.

Прізвище, ім’я, по батькові члена проєктної групи:
КУРИШ Наталія Костянтинівна
Найменування посади, місце роботи:
Кандидат педагогічних наук, заступник директора з навчальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області
Найменування закладу, який закінчив викладач, рік закінчення, спеціальність, кваліфікація згідно з документом про вищу освіту*
Чернівецький державний університет, 1992, Географія. Географ. Викладач. ФВ №828816 Від16.06.1992 р.
Науковий ступінь, шифр і найменування наукової спеціальності, тема дисертації, вчене звання, за якою кафедрою (спеціальністю) присвоєно
Кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти ДК № 059250 від 09.02.2021 р. Тема дисертації: «Формування готовності вчителів природничих спеціальностей до розвитку підприємницької компетентності старшокласників».
Стаж науково-педагогічної та/або наукової роботи
10
Інформація про наукову діяльність (основні публікації за напрямом, науково-дослідній роботі, участь у конференціях і семінарах, робота з аспірантами та докторантами, керівництво науковою роботою студентів)
Основні публікації за напрямом:

  1. Shorobura M., Kurish N. K. Training of Natural Specialty Teachers for the Development of Entrepreneurship Competenceas a Modern Scientific and Pedagogical. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Сер.: Педагогічні науки. Житомир, 2019. № 4 (99). С. 67–75.
  2. Shorobura M., Kurysh N. K. The Model of Formation of Teachers’ Readiness of Science Specialties for Development of Entrepreneurial Competenceof High School Students in Postgraduate Education. Journal of Education, Healthand Sport. 2019. Vol. 9, № 9. Р. 1324–1332.
  3. Куриш Н. К. Формування підприємницької компетентності вчителів природничих спеціальностей у системі післядипломної педагогічної. International Journal of Innovative Technologies in Social Science: scientific edition. 2019. № 9 (21). Р. 21–25.
  4. Kurish N. Сriteria, Indicators and Levels of the Readiness of Teachers of Natural Specialties to Develop the Entrepreneurship Competence of High School Students. Science Rise: scientific journalPedagogical Education. 2020. № 3 (36). P. 47–51.
  5. Kurysh N. Мethodology Aspectsof Science Teachers’ Entrepreneurial Competency Development: Europeanand Ukrainian Perspective. Порівняльно-педагогічні студії: наук. журн. 2020. № 1 (39). С. 34–41.
  6. Kurysh N. K. Implementation of the Pedagogical Experiment on the Issues of Formation of the Readiness of Teachers of Natural Specialties to the Develop ment of Entrepreneurial Enterprise. Journal of Education, Health and Sport. 2020. Vol. 10, № 1. Р. 270–278.
  7. Куриш Н. К. Організаційно-педагогічні умови формування готовності вчителів природничих спеціальностей до розвитку підприємницької компетентності старшокласників у процесі фахової підготовки. Інноваційна педагогіка: наук. журн. Одеса, 2020. Вип. 25, т. 2. С. 108–111.
  8. Куриш Н. К. Роль післядипломної педагогічної освіти у формуванні готовності вчителів природничих спеціальностей до розвитку підприємницької компетентності старшокласників. Вісник післядипломної освіти. Сер.: Педагогічні науки. 2020. Вип. 12 (41). С. 128–144.
  9. Куриш Н. К., Унгурян І. К. Підготовка педагогів до змін та реформ в українській системі освіти. Scienceofthe XXI Century: Problems and Prospects of Researches: Proceedings of the International Scientific Conference (Warsaw, August 17, 2017).Warsaw, 2017. P. 69–74.
  10. Куриш Н. К. Підготовка вчителів природничих спеціальностей до розвитку підприємницької компетентності старшокласників у системі післядипломної освіти. Формування особистості в умовах викликів сучасної епохи:зб. тез всеукр. наук-практ. конф. (Чернівці, 22 лист. 2019 р.). Чернівці, 2019. С. 106–109.
  11. Куриш Н. К. Інтеграція підприємницького змісту в освітній процес підготовки вчителів природничих спеціальностей у системі післядипломної педагогічної освіти. Perspectives of World Science and Education : Proceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference (Osaka, June 17–19, 2020). Osaka, 2020. P. 354–358.
  12. Куриш Н. К. Теоретичні аспекти та особливості реалізації компетентнісного підходу при вивченні природничих дисциплін у старших класах. Dynamics of the Development of World ScienceProceedings of the 10th International Scientific and Practical Conference (Vancouver, June 10–12, 2020). Vancouver, 2020. P. 525–531.
  13. 13. Куриш Н. К., Куриш Д. Г. Навчальна програма для учнів 9 класу курсу за вибором «Вступ до підприємницької діяльності», «Схвалено до використання у загальноосвітніх навчальних закладах» (протокол № 1 від 17.03.2016 р.) комісією з економіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.
Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі)

Профіль освітньої програми зі спеціальності 103 Науки про Землю

1 – Загальна інформація
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Кафедра фізичної географії, геоморфології та палеогеографії, кафедра економічної географії та екологічного менеджменту
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу Бакалавр

Спеціальність: Середня світа (Географія)/

Викладач загальноосвітнього закладу (географія).

Офіційна назва освітньої програми ОПП «Географія»
Тип диплому та обсяг освітньої програми Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 4 роки
Наявність акредитації
Цикл/рівень QF for EHEA(РК ЄПВО) – перший (бакалаврський) цикл;

МСКО – 6 рівень;

EQF for LLL (ЄРК НВЖ) – 6 рівень;

НРК України – 6 рівень

Передумови Вступ на базі атестату про повну загальну середню освіту.

Вимоги до вступу визначаються правилами прийому на здобуття ОР бакалавра

Мова(и) викладання Українська
Термін дії освітньої програми До 1.07.2022 р.
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми http://geo.chnu.edu.ua/index.php?page=ua/051specialties
2 – Мета освітньої програми
Забезпечити підготовку бакалаврів за спеціальністю 014.07 Середня освіта (Географія) з відповідними теоретичними та практичними знаннями, уміннями та навичками достатніми для базового рівня педагогічної діяльності. Формування якісного контингенту здобувачів педагогічної освіти передбачає оволодіння загальними та професійними компетентностями з методики навчання географічних дисциплін, здатність застосовувати та продукувати нові знання з географії, підприємництва й фінансової грамотності, природознавства, краєзнавства та туризму, виконувати функції викладача закладу загальної середньої освіти.
3 – Характеристика освітньої програми
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) 01 Освіта/Педагогіка

014.07 Середня освіта (Географія)

Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна (бакалавра)
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації Загальна вища освіта в галузі знань 01 – Освіта/Педагогіка, спеціальності 014.07 – Середня освіта (Географія) із посиленим фокусом на педагогічній діяльності, географії, підприємництві та фінансовій грамотності, природознавстві, краєзнавстві й туризмі.

Ключові слова: географія, освіта, підприємництво та фінансова грамотність, природознавство, краєзнавство, туризм.

Особливості програми Підготовка якісного контингенту здобувачів педагогічної освіти з фокусом на викладання актуальних географічних дисциплін, підприємництва й фінансової грамотності, природознавства, краєзнавства та туризму.

Прикладна спрямованість освітнього процесу реалізується внаслідок тісної співпраці зі стейкхолдерами; поєднання аудиторної і самостійної навчальної діяльності здобувачів освіти із професійно зорієнтованими, загальногеографічними та педагогічними практиками.

4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування Професійні назви робіт, коди і назви класифікаційних угруповань професій за Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010», що здатний виконувати випускник:

33 Фахівці в галузі освіти

2320 Викладачі закладів загальної середньої освіти

2442.2 Географ

2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми

Подальше навчання Можливість навчання за програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
5 – Викладання та оцінювання
Викладання та навчання Студентсько-центроване та проблемно-орієнтоване, самонавчання, використання технологій дистанційного навчання, навчання системі MOODLE. Застосування традиційних та інтерактивних методів, майстер-класів, тренінгів, проектних технологій, навчання через професійно зорієнтовані, загального географічні та педагогічні сучасні практики.

Викладання проводиться у формі лекцій із використанням мультимедійних технологій, семінарських, практичних та лабораторних занять, самостійного навчання, індивідуальних науково-дослідних завдань, професійно зорієнтованої практичної підготовки.

Оцінювання Оцінювання навчальних досягнень здійснюється за системою ESTS та національною шкалою. Види контролю: поточний, модульний, семестровий (іспити, заліки, захист звітів з практик, захист курсових робіт), публічний захист кваліфікаційної роботи.

Форми контролю: усний, письмовий, тестовий контроль у письмовій або електронній формі, звіт з практики, презентації, проектна робота, захист курсової роботи, публічний захист кваліфікаційної роботи.

6 – Програмні компетентності
Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати професійні завдання, практичні проблеми та педагогічні ситуації в галузі загальної середньої освіти, характеризується комплексністю, виробленням та ухваленням рішень у непередбачуваних та навчальних контекстах, формування суджень, з врахуванням соціальних, наукових та етичних аспектів у відповідності до вимог організації освітньо-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти.
Загальні компетентності (ЗК) ЗК 01. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК 02. Здатність працювати в команді та спілкуватись з представниками інших професійних груп, міжособистісно взаємодіяти.

ЗК 03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, мультикультурність у суспільстві.

ЗК 04. Здатність до прийняття обгрунтованих рішень та відповідального ставлення до обов’язків.

ЗК 05. Здатність до генерування нових ідей (креативності), виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості.

ЗК 06. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 07. Здатність спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово, включно із здатністю спілкуватися у сфері професійної діяльності.

ЗК 08. Здатність спілкуватися іноземною мовою, використовувати у професійній діяльності

ЗК 09. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології, програмне забезпечення та інтегрувати їх в освітнє середовище

ЗК 10. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, зокрема, в процесі виявлення та оцінки педагогічних проблем, прийняття рішень щодо їх усунення.

ЗК 11. Здатність до самостійного вивчення нових методів, форм роботи, використання новітніх педагогічних технологій у практичній діяльності та підвищення професійної майстерності.

ЗК 12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, володіння навичками використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК 13. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, провадження інноваційної діяльності, здатність генерувати нові ідеї, творчо підходити до розв’язання проблем.

ЗК 14. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, здатність до творчого пошуку, ефективного розв’язання освітніх проблем нестандартними способами.

ЗК 15. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.

Фахові компетентності спеціальності (ФК) ФК 01. Здатність застосовувати базові знання для оволодіння професійно орієнтованими дисциплінами в науково-дослідницькій і професійній діяльності.

ФК 02. Здатність здійснювати професійну діяльність із дотриманням вимог чинного законодавства та внутрішніх нормативних документів закладу освіти.

ФК 03. Здатність добирати та використовувати сучасні й ефективні методики та технології навчання.

ФК 04. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивної освіти за фахом.

ФК 05. Здатність застосовувати комунікативні знання, уміння та навички а також індивідуально-психологічні якості особистості задля успішного здійснення педагогічної комунікативної діяльності.

ФК 06. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу.

ФК 07. Здатність упроваджувати сучасні фахові навчальні технології, інноваційні підходи, передовий педагогічний досвід .

ФК 08. Здатність до організації навчально-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти, систематичного підвищення професійно-педагогічної кваліфікації та навчання впродовж життя.

ФК 09. Здатність навчити аналізувати географічні об’єкти й процеси як антропогенного, так і природного походження, з погляду фундаментальних принципів і знань природничих наук.

ФК 10. Здатність використовувати, читати та створювати географічні карти з використанням ГІС у педагогічній і практичній діяльності, наукових дослідженнях.

ФК 11. Здатність встановлювати закономірності розміщення, руху, структури, територіальної організації населення та господарства, просторових процесів та форм організації життя людей на глобальному, регіональному на національному рівнях.

ФК 12. Здатність навчити застосовувати географічні знання при вивченні світу, регіону, країни, своєї місцевої, володіння інструментарієм краєзнавчих досліджень.

7 – Програмні результати навчання
  ПРН 01. Знати основи психології, педагогіки, методики викладання а також фундаментальних і прикладних наук, необхідних для досягнення результатів навчання.

ПРН 02. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання.

ПРН 03. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні.

ПРН 04. Використовувати усно і письмово грамотну державну та іноземну мови у професійній діяльності.

ПРН 05. Знання основних принципів і положень географічної науки та їх1 використання у професійній педагогічній діяльності.

ПРН 06. Здатність зрозуміло доносити висновки, знання та їх обґрунтування до слухачів користуючись основними поняттями та термінами професійно-орієнтованих дисциплін.

ПРН 07. Обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації.

ПРН 08. Вміти застосовувати технології дистанційного навчання та он-лайн сервіси в професійній діяльності

ПРН 09. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні проекти.

ПРН 10. Застосовувати в професійній діяльності сучасні дидактичні й методичні засади викладання навчальних дисциплін та обирати технології та методики в освітньому процесі.

ПРН 11. Здатність демонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін у професійній діяльності.

ПРН 12. Здатність застосувати знання основних правил організації польових та камеральних досліджень у педагогічній діяльності та позакласній і позашкільній роботі.

ПРН 13. Здатність самостійно створювати наочні матеріали з використанням ПК, картографічні матеріали з метою оцінки, моделювання та прогнозування у шкільній географічній освіті.

ПРН 14. Вміти застосовувати професійно природничо-наукові знання і практичні уміння й навички дисциплін фізико та суспільно-географічно циклу у педагогічній діяльності.

ПРН 15. Здатність до творчого пошуку, компетентного розкриття сутності нових тенденцій розвитку світового господарства, розв’язання суспільно-географічних проблем.

8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення Керівник та члени проектної групи освітньої програми, професорсько-викладацький склад, які забезпечують ОП, відповідають кадровим вимогам Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.
Матеріально-технічне забезпечення
  1. Приміщення для проведення навчальних занять та контрольних заходів – 2,4 м2 метрів на одну особу.
  2. Мультимедійне обладнання для одночасного використання в навчальних аудиторіях – 30% від загальної кількості.
  3. Бібліотека, читальний зал зокрема.
  4. Пункт харчування, актовий зал, спортивний зал.
  5. Гуртожиток – 100 % від мінімальної потреби.
  6. Комп’ютерні робочі місця, обладнання, устаткування, необхідне для виконання навчальних планів.
  7. Геодезичні та метеорологічні прилади.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
  1. Забезпеченість бібліотеки вітчизняними та закордонними фаховими періодичними виданнями відповідного або спорідненого профілю, в т. ч. в електронному вигляді, електронний каталог, доступ до баз даних періодичних наукових видань англійською мовою відповідного або спорідненого профілю, друковані фонди бібліотеки університету, репозитарій, фондовий матеріал кафедр, що забезпечують ОП.
  2. Офіційний сайт Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, сайт географічного факультету, сайти кафедри фізичної географії, геоморфології та палеогеографії, кафедри географії України та регіоналістики, кафедри економічної географії та екологічного менеджменту, необмежений доступ до Інтернет,
  3. Центр електронного навчання ЧНУ.
  4. Навчальні програми, робочі програми, практики, силабуси, методичні матеріали для проведення атестації здобувачів.
  5. Навчальний план та пояснювальна записка до нього
9 – Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність Укладені угоди про академічну мобільність на основі двосторонніх договорів між Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича та закладами вищої освіти України.
Міжнародна кредитна мобільність Укладені угоди про міжнародну академічну мобільність

(Еразмус+) на основі двосторонніх договорів між Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича та закладами вищої освіти країн-партнерів.

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою.

Перелік компонент освітньо-професійної/наукової програми та їх логічна послідовність

Код н/д Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) Кількість кредитів Семестр Форма підсумкового контролю
ОК 1 Актуальні питання історії та культури України 3,0 1 Іспит
ОК 2 Іноземна мова (за професійним спрямуванням) 6,0 2, 3 Залік, Іспит
ОК 3 Українська мова (за професійним спрямуванням) 3,0 2 Іспит
ОК 4 Психологія: загальна, вікова, педагогічна 5,0 3 Іспит
ОК 5 Філософія 4,0 4 Іспит
ОК 6 Педагогіка та майстерність управління освітнім процесом 5,0 4 Іспит
ОК 7 Здоров’язбережувальні технології та домедична допомога 3,0 5 Залік
ОК 8 Геологія загальна та історична 5,0 2 Іспит
ОК 9 Загальне землезнавство 5,0 1 Іспит
ОК 10 Топографія з основами геодезії 5,0 1 Іспит
ОК 11 Географія ґрунтів з основами ґрунтознавства 5,0 2 Іспит
ОК 12 Основи раціонального природокористування і охорона природи 4,0 1 Залік
ОК 13 Картографія 5,0 2 Іспит
ОК 14 Загальна гідрологія з основами океанології 4,0 2 Залік
ОК 15 Географічні інформаційні системи та математичні методи обробки даних 4,0 3 Залік
ОК 16 Метеорологія і кліматологія 3,0 3 Іспит
ОК 17 Геоморфологія 3,0 3 Іспит
ОК 18 Фізична географія материків та океанів 3,0 4 Іспит
ОК 19 Біогеографія з основами екології 3,0 4 Іспит
ОК 20 Ландшафтознавство 3,0 4 Іспит
ОК 21 Регіональна економічна і соціальна географія 8,0 6 Іспит
ОК 22 Методика викладання географії 9,0 6, 7 Іспит
ОК 23 Дидактика викладання фізичної географії 4,0 8 Іспит
ОК 24 Дидактика викладання соціально-економічної географії 4,0 8 Іспит
ОК 25 Фізична географія України 5,0 5 Іспит
ОК 26 Економічна і соціальна географія України 5,0 6 Іспит
ОК 27 Географія світового господарства 4,0 7 Іспит
ОК 28 Основи реабілітаційної географії 3,0 8 Іспит
ОК 29 Методика соціально-виховної роботи в сучасній школі 3,0 4 Залік
ОК 30 Підприємництво і фінансова грамотність 4,0 5 Іспит
ОК 31 Спецкурс з проблем викладання географії в ЗЗСО (новітні технології викладання) 3,0 8 Залік
ОК 32 Вступ до спеціальності 4,0 1 Іспит
ОК 33 Технології дистанційного навчання та он-лайн сервіси в професійній діяльності вчителя ЗЗСО 5,0 3 Залік
ОК 34 Професійно зорієнтована та загально географічна практики 6,0 2 Залік
ОК 35 Професійно зорієнтована та загально географічна практики 5,0 4 Залік
ОК 36 Пасивна педагогічна практика 3,0 5 Залік
ОК 37 Активна педагогічна практика 6,0 7 Залік
ОК 38 Курсова робота 3,0 6
ОК 39 Курсова робота 3,0 3
ОК 40 Кваліфікаційна бакалаврська робота 6,0 8
Загальний обсяг обов’язкових компонент: 174 кредити (72,5%)
Вибіркові компоненти ОП
Вибірковий блок загального спрямування № 1 (потрібно набрати 3 кредити)
ВБ 1.1 Фізичне виховання (за видами спорту) 3,0 1 Залік
Вибірковий блок загального спрямування № 2 (потрібно набрати 3 кредити)
ВБ 2.1 Громадське здоров’я та медицина порятунку 3,0 4 Залік
ВБ 2.2 Релігієзнавство 3,0 4 Залік
ВБ 2.3 Демократія: від теорії до практики 3,0 4 Залік
ВБ 2.4 Вибіркова дисципліна із загально-університетського списку 3,0 4 Залік
Вибірковий блок професійно-педагогічного спрямування № 3 (потрібно набрати 22,5 кредити)
ВБ 3.1 Позакласна і позашкільна робота з географії 4,5 5 Іспит
ВБ 3.2 Основи організації науково-дослідної роботи з географії 4,5 5 Іспит
ВБ 3.3 Методика туристично-краєзнавчої роботи в школі 4,5 5 Іспит
ВБ 3.4 Навчальні екскурсії з географії 3,0 5 Залік
ВБ 3.5 Країнознавство в шкільному курсі географії 3,0 5 Залік
ВБ 3.6 Особливості проведення практичних робіт на уроках географії 3,0 5 Залік
ВБ 3.7 Риторична культура вчителя ЗЗСО 3,0 6 Залік
ВБ 3.8 Система підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу 3,0 6 Залік
ВБ 3.9 Професійний розвиток вчителя: сучасні аспекти 3,0 6 Залік
ВБ 3.10 Методика і проблеми викладання географічного українознавства в школі 3,0 7 Іспит
ВБ 3.11 Методика навчання природознавства 3,0 7 Іспит
ВБ 3.12 Шкільне географічне краєзнавство 3,0 7 Іспит
ВБ 3.13 Методика навчання фінансової грамотності в ЗЗСО 3,0 7 Залік
ВБ 3.14 Національна економіка та світове господарство в шкільному курсі географії 3,0 7 Залік
ВБ 3.15 Основи підприємництва 3,0 7 Залік
ВБ 3.16 Організаційного дистанційного навчання в ЗЗСО 3,0 7 Іспит
ВБ 3.17 Технології підготовки до ЗНО з географії 3,0 7 Іспит
ВБ 3.18 Сучасні інформаційні технології у викладанні географії у ЗЗСО 3,0 7 Іспит
ВБ 3.19 Географічні задачі та методика їх розв’язання 3,0 8 Залік
ВБ 3.20 Інновації у шкільній географічній освіті 3,0 8 Залік
ВБ 3.21 Основи проектного навчання географії в сучасній школі 3,0 8 Залік
Вибірковий блок професійно-природничого спрямування № 4 (18,5 кредитів)
ВБ 4.1 Основи геохімії 3,0 3 Залік
ВБ 4.2 Основи ландшафтної екології 3,0 3 Залік
ВБ 4.3 Геоекологія 3,0 3 Залік
ВБ 4.4 Культурні ландшафти 3,0 3 Залік
ВБ 4.5 Глобальні зміни клімату 3,0 4 Залік
ВБ 4.6 Основи природокористування 3,0 4 Залік
ВБ 4.7 Геологічне середовище людства 3,0 4 Залік
ВБ 4.8 Методи та методика фізико-географічних спостережень 3,0 5 Іспит
ВБ 4.9 Тематична картографія 3,0 5 Іспит
ВБ 4.10 Практичний курс: «Фізична географія материків та океанів» 3,0 5 Іспит
ВБ 4.11 Природно-заповідний фонд 3,0 5 Залік
ВБ 4.12 Природоохоронна діяльність в Україніта світі 3,0 5 Залік
ВБ 4.13 Теорія і методологія географічної науки 3,0 5 Залік
ВБ 4.14 Краєзнавство 3,5 6 Іспит
ВБ 4.15 Суспільна географія 3,5 6 Іспит
ВБ 4.16 Небезпечні природні процеси і явища 3,5 6 Іспит
ВБ 4.17 Основи фізики Землі 3,0 7 Залік
ВБ 4.18 Прикладна фізична географія 3,0 7 Залік
ВБ 4.19 Ретроспективна географія з основами етнографії 3,0 7 Залік
Вибірковий блок професійно-суспільно-географічного спрямування №5 (19 кредитів)
ВБ 5.1 Розвиток географічної освіти в Україні 4,0 1 Залік
ВБ 5.2 Методи та методика економіко-географічних досліджень 4,0 1 Залік
ВБ 5.3 Історія географії в України 4,0 1 Залік
ВБ 5.4 Основи соціальної географії 4,0 1 Залік
ВБ 5.5 Географія ПРП України 3,0 6 Залік
ВБ 5.6 Географія туристичних ресурсів 3,0 6 Залік
ВБ 5.7 Бізнес-планування 3,0 6 Залік
ВБ 5.8 Рекреаційна географія 3,0 7 Залік
ВБ 5.9 Географія населення і розселення 3,0 7 Залік
ВБ 5.10 Населення України та світу 3,0 7 Залік
ВБ 5.11 Гендерна географія 3,0 7 Залік
ВБ 5.12 Основи географічного менеджменту і маркетингу 3,0 8 Іспит
ВБ 5.13 Актуальні питання сучасної економічної географії 3,0 8 Іспит
ВБ 5.14 Географічні засади раціонального природокористування та принципи сталого розвитку 3,0 8 Іспит
ВБ 5.15 Первинний сектор економіки та його місце в шкільному курсі географії 3,0 8 Залік
ВБ 5.16 Вторинний сектор економіки та його місце в шкільному курсі географії 3,0 8 Залік
ВБ 5.17 Третинний сектор економіки та його місце в шкільному курсі географії 3,0 8 Залік
ВБ 5.18 Професійна іноземна мова 3,0 8 Залік
Загальний обсяг вибіркових компонент: 66 кредитів (27,5%)
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ 240 кредитів

Структурно-логічна схема ОП

3. Форма атестації здобувачів вищої освіти

Форма атестації здобувачів вищої освіти. Атестація здобувачів вищої освіти освітнього рівня бакалавр здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної бакалаврської роботи.

Вимоги до кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота передбачає проведення самостійного дослідження, яке виконується за матеріалами, зібраними під час практик, та спрямоване на розв’язання спеціалізованого завдання. У кваліфікаційній роботі не має бути академічного плагіату, фальсифікації та фабрикації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті або в репозиторії закладу вищої освіти, або його структурного підрозділу.

Атестація завершується видачею документа встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра з присвоєнням кваліфікації: Бакалавр середньої освіти (Географія). Викладач загальноосвітнього закладу (географія).

4. Матриця відповідності програмних компетентностей компонентам освітньої програми (обов’язкові)

Матриця відповідності програмних компетентностей компонентам освітньої програми (вибіркові дисципліни блок № 1, 2, 3)

Матриця відповідності програмних компетентностей компонентам освітньої програми (вибіркові дисципліни блок № 4, 5)

5. Матриця забезпечення програмних результатів навчання (ПРН)  відповідними компонентами освітньої програми (обов’язкові)

Матриця забезпечення програмних результатів навчання (ПРН) відповідними компонентами освітньої програми (вибіркові)